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Dr.Max aumentó la tasa de conversión del segmento de productos seleccionados en un 230 %

Dr.Max es uno de los líderes del mercado de farmacias en línea con más de 12,000 productos diferentes.

Dr.Max aumentó la tasa de conversión del segmento de productos seleccionados en un 230 %
Logo Dr.Max
247
tiendas físicas
>500.000
búsquedas mensuales
60%
ganancias en línea desde la búsqueda

Dr.Max is one of the online pharmacy market leaders. It offers more than 12,000 different products, including products for mothers with children, dermocosmetics, medical devices, veterinary preparations, just to name a few.

Customer comfort and online shop design are constantly being improved by Dr.Max’s team of specialists and thanks to cooperation with Media and Digital Services agency, Luigi’s Box has helped improve the search function on their website.

Luigi’s Box identified weak points

Luigi’s Box helped us identify weak points in our on-site search and has been providing additional data not available in Google Analytics. Thanks to the well organized and intuitive dashboard, we can easily analyze changes and effectively react to them.

Andrej Uhrík & Juraj Rariga
E-Commerce Specialists

The tool was deployed to the www.drmax.sk website in April 2017. As early as in its first month of tracking, a number of smaller imperfections and more considerable deficiencies directly related to search have been discovered. For example, a typical issue of search was (not) handling typos, not finding products that are available solely at brick-and-mortar stores. This led to customers’ false assumptions that these products are
not available at this seller at all.

Results

Increased conversion rate by improving autocompleted search

+10%

Más del 19 % de los visitantes utilizaron la función de búsqueda de autocompletar cuando usaban el cuadro de búsqueda en el sitio web, por lo que "afinar" era una de las prioridades. Gracias a los conocimientos de Luigi's Box, la tasa de conversión promedio aumentó un 10 %.

Menos búsquedas que terminan sin resultados

-9%

El problema de búsqueda más común y crítico es cuando el motor de búsqueda no responde correctamente afaltas de ortografía en los nombres de los productos, letras acentuadas incorrectas (o faltantes), o cuando se usan sinónimos fuera de su diccionario. Los hallazgos de la herramienta Luigi's Box redujeron la cantidad de búsquedas que no generaron resultadosen un 9% en el primer mes.

Tasa de conversión mejorada en el segmento de producto seleccionado

+230%

Los cambios basados ​​en los conocimientos de Luigi's Box generaron un aumento de la tasa de conversión del 230 % en el grupo de productos seleccionado, poco más de un mes. Los cambios estaban relacionados con la ampliación de una oferta de alternativas a los productos existentes, la adición de palabras clave adicionales a los productos y más.

Significant improvement was also done in search and active campaigns in the Mother & Child segment. After searching for a product that was not available in the online store, visitors were redirected to a website where they could check product availability in specific local stores.

Using Luigi’s Box Analytics, you can also track trends in searches and purchases influenced by the season, weather, or current diseases in the population.

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