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Mayor Satisfacción del Cliente Tanto en Línea Como Fuera Ella

Autocompletar y Search Analytics ayudaron a EXIsport a aumentar su tasa de conversión de búsqueda.

Mayor Satisfacción del Cliente Tanto en Línea Como Fuera Ella

EXIsport is a Slovak sport and fashion retail company operating in Slovakia with an online branch in the Czech Republic. Since its establishment in 2003, it’s been ranked #1 Slovak sports store. The company has a 23 million EUR turnover and a 52% year-on-year growth in e-commerce. In February 2019, it’ll enter the Romanian market.

Luigi’s Box improves customer experience

The most significant contribution of Luigi’s Box to EXIsport is an improvement in customer experience. The quicker they find what they search for, and the more relevant the search query is, the higher the chance they complete the purchase.

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

How an Offline Store Understood the Power of E-Commerce

Why invest into online commerce when offline commerce generates most sales? That’s what EXIsport management asked back in 2010. With many well-functioning stores focusing on the online segment didn’t seem necessary, but surprisingly it was. The trend of online shopping was coming and to stay in the game the company decided to pay more attention to its online presence.

In the beginning, being a well-known brand and having a wide offer secured EXIsport a leading position in the market. With the arrival of international competitors like Sportisimo, Sports Direct and Decathlon in 2015, the situation, however, changed. It was crucial to invest more into technology and online marketing.

Launching Cooperation with Luigi’s Box

In 2017, the company hired Juraj, an experienced marketing consultant whose prime focus was enhancing the performance of PPC and social media campaigns and improving user experience. After an initial user experience testing it became clear that the website search had serious shortcomings and the company quickly needed to improve it. At this point, Juraj got in touch with Luigi’s Box.

EXIsport implemented Search Analytics and in a short time gained access to fascinating results. It emerged that 30% of transactions happen through web search and that the conversion rate of people who use search is 2.6 times higher than of those who don’t.

Moreover, the company found out that the average value of an order of a person using search is 9% higher than that of a person who doesn’t use search. Based on this data, EXIsport decided to improve its web search by putting Autocomplete search in place.

Searching red jacket in EXIsport store.
Using search to filter colors? No problem.

Getting Immediate Results

La combinación de Autocompletar y Search Analytics ayudó a la empresa a aumentar la tasa de conversión de la búsqueda en un 32 %, lo que contribuyó a aumentar los ingresos en línea año tras año en un 52 %.

Sorprendentemente, mientras que el tiempo promedio de permanencia en el sitio web disminuyó un 17 %, los ingresos aumentaron hasta un 52 %. Si bien algunos analistas podrían interpretarlo como una mala señal, Juraj dice que aquellos clientes que ingresan al sitio con la mente puesta en un producto o categoría de productos específicos ahora pueden encontrar productos más rápidamente y no tienen que pasar más tiempo en el sitio. de lo necesario.

Curiosamente, no solo los clientes se benefician de una mejor experiencia de búsqueda, sino también los asistentes de compras en las tiendas minoristas que pueden ayudar a los compradores de manera más eficiente.

What’ll Be Next

Using Autocomplete and Search Analytics led to higher customer satisfaction both in the online and offline sphere. EXIsport, however, doesn’t want to stop there.

EXIsport intends to leverage additional AI-powered tools from Luigi’s Box to boost its e-commerce business.

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